Wednesday, August 4, 2010

Kippenvel Momenten...



Ik post de laatste tijd een beetje vaag en weinig informatief.. Dit komt vooral omdat ik weer eens in mijn "ik-zoek-heel-veel-nummers-die-ik-nergens-kan-vinden-maar-ik-blijf-eindeloos zoeken-fase" zit.. Het probleem is namelijk dat als je aan zo'n zoektocht begint, je weer diverse nieuwe of vroeger bezochte fora zoals o.a clubcharts, livesets, idm en discogs tegenkomt.. das allemaal niet zo erg maar.. >>FORWARD>>.. enfin ik zou uitleggen hoe het bij mij werkt..

Dokter.. Ik ben muziekverslaafd.
Als ik een nummer heb gehoord wat ik ontzettend vet vind.. Dan kan ik dat niet loslaten.. Ik moet er bijna elk tijdstip van de dag mee bezig zijn om er achter te komen hoe die track heet.. Ik struin heel youtube af om te zoeken naar maar iets van sporen, google maakt op mijn PC overuren en ik meld me aan bij diverse fora.. gewoon om erachter te komen wie die éne track heeft gemaakt die ik zo vet vind...
Het probleem is dan dus altijd met die fora.. dat daar weer lotgenoten van me zitten.. Mensen die ook serieus hulp nodig hebben.. Mensen die al jaren achter de titel en artiest (Track ID) van een plaat aan zitten.. En ik kan het dan weer niet laten om een zoekpoging te starten naar de tracks die hún dan weer zoeken.. En zo blijf ik dus een paar dagen in die vicieuze cirkel hangen..
Het mooie dan weer wel is dat je in zulke zoektochten de vetste filmpjes en "Oh-ja-dat-was-een-vette-plaat-tracks" tegenkomt.. Zo kwam ik de afgelopen week deze kippenvel momenten tegen;

Boys Noize, Melkweg - Amsterdam 10 April 2009

Ik weet wat voor soort mensen naar Alexander Ridha AKA Boys Noize gaan kijken en luisteren.. Zulke mensen zitten diep in dat typische Boys Noize-genre. mensen die naar Boys Noize gaan kijken weten wat hun te wachten staat. Het is niet "afwachten wat voor plaatjes hij draait". Hij draait zijn eigen genre.. En als je dan als Boys Noize zijnde je eigen remix van Feist - My Moon My Man opzet.. en je merkt dat in die break van die track iedereen in de crowd al zoiets heeft van "We gaan dit collectief met de hele tent doen" dan weet je dat die explosie eraan komt.. Heerlijk dit.







Nuno Dos Santos playing Pitto - Feelin'
(Last Night Ever Club 11, Amsterdam)


Ik heb geen idee of Utrechtse DJ/producer Geurt Kersjes alias Pittoer tijdens deze set zelf bij was maar dit is toch gruwelijk-intens mooi.. De allerlaatste nacht (waarschijnlijk toen al morgen) op de 11e verdieping vanvoormalig TPG Postgebouw oftewel Club 11 in Amsterdam.
Club 11 moet zijn deuren gaan sluiten dus wordt de laatste maand een speciale feestmaand en zal het gedurende die laatste maand elk weekend volle bak, party en spektakel zijn.. En dan wordt er op in de laatste uren van het bestaan van die club een nummer gedraait wat je eigenlijk alleen kentals in die tijd veel in Club 11 kwam.. Niks top 40.. niks TMF..
Gewoon elk weekend met je studenten-maatjes naar een met-graffiti-bekleed gebouw gaan.. . en daaronder invloed van E, dope of booze uit je dak gaan op de vage muziek die ze alleen in die club spinnen.. En dan met zijn allen zo'n locale clubknalller nog één keer horen .. Geweldig moment moet dit zijn geweest.. En ook als je dit later als producer terug ziet..
Goosebumps...





Fake Blood spinnin' Erik & Fiedel - Nous Sommes MMM
(Loonyverse, Cologne, Germany 19/06/2010)


Fake Blood twitterde het al direct na zijn set:

"Wow. Loonyland was fucking nuts tonight. The mass sit down and chant for Nous Sommes blew my tiny mind. What a night! Thanks Cologne!! X"

Check Fake Blood's reactie ook @ 1.00; zal zoiets geweest zijn als; "What the fuck is happening here?!"

No comments:

Post a Comment